Müzik Yedim,Müzik İçtim

Kafamı kurcalayan sorunlar silsilesi kümesindeki küçük ayrıntı balonları içinden şişen en yakışıklı karın ağrımı paylaşmak istiyorum sevgili okur:

Müzik denen icraat hakkında yüzlerce sayfa yazı yazıyoruz,yüz trilyon bin grubu ,şarkıcıyı dinleyerek şekilden şekle giriyoruz,,bir çok şarkı bizi gece uykumuzdan uyandırarak kafamıza duvarlara vurduruyor,bazılarını dinlerken tepinmeden ve çılgın atmadan duramıyoruz ,şöyle geyik bir açıklamaya girişirsek bize bizi anlataraktan bizi bize pazarlayan ve karşılığında saygımızı kazanan insan yığınlarına duyduğumuz tapınma ayini içerisinde hem onları seviyoruz hem de öz benliğimizi yüceltiyoruz.

Fakat bu yüceltme ve özdeşleştirme ayinlerinin oldukça boku çıktı zannımca. Örneğin güzeller güzeli site Last Efem? sayesinde öğrendiğimiz yüzlerce grup ve şahsın mevcudiyeti bizi çok mutlu ederken ,bu güzelim site sayesinde gerçekte dinlediği grupları utanıp dinleyemeyen,insanların kendisini ayıplamasından korkup skrobıl ı kapatıp müzik dinleyen,,sadece 15 kişinin dinlediği bir grubu dinleyip “ben süper farklıyım,o kadar farklıyım ki ben bile anlamıyorum” olaylarına dalanlar ,, kendi tarzlarına yakın müzik dinlemeyen arkadaşlarını şakayla da karışık olsa haşlayan insanlarla doldu etraf. Aslında lafı uzatarak demek istediğim dinlenilen müzik ve bu müziği dinlerken insanların hissettikleri şeyler çok farklı. Önyargı tepelerinin ardında yeşeren güzel müziğe duyulan özlemle müzik dinlemeli herkes zannımca. Biz burada mp3 paylaşmışız, şu grup çok cici demişiz, neye yarar, , ,önemli olan dinlenen şeyin insanın ruhunda bir kıpırtı uyandırması. Müziği araçlaştırmayalım. Dinlediğin şey değilsin falan!

2 yorum:

ezgi Temmuz 13, 2007  

bu manifestonun nedeni hande'cik yener'cikmiş gibi geliyor bana. bu ay bant'ta da incelemişler albümünü bu arada : )

Radnor Temmuz 14, 2007  

bant da kutsadığına göre hande'yi artık yurdum indie si de dinleyebilir hande yener'i :)last fm de skrobıl edebilirler utanmadan.:P

counter on
blogger