Sakin kalmazdım, lakin yalnızdım..



Ayben - Benim O


Ceza'yı bir süredir dinlemiyorum. Kendisi artık MTV çocuklarını memnun ediyor. "Doa"ya uyum sağlamasıdan kaynaklı, doğal seçilimde ayakta kalmayı seçiyor ve bunu başarıyor da.

Ama kardeş, abisine pek çekmemiş sanki... Kolera-Sagopa ve Ayben-Ceza ayrımı yapmayı bıraktığım ve ön yargılarımdan kurtulduğum bir anda karşıma Ayben çıktı.
Ayben, Nil ile söylediği "o beni pirenses, peri sanıyooooo" lu şarkının kızsal metaforlarını üzerinden atıp XXL beden kapuşonlusu ve Adidaslarını geçirip kendisiyle yüzleşebilmiş ve nefretiyle(bu samimi bir yaklaşım tabii) karşımıza çıkmış. "Benim o kimseden korkmayan aynen, benim o her yerde korkulan Ayben.." diyor korkusuzca korkarak..
Albümün hissiyatı bu şarkı kadar yerinde değil. Ancak, alanında başarılı isimlerle çalıştığı için "emeğe saygı" baabında bir duruş sergiliyorum. Fazla skrop alamasa da "Benim O", yalın cümleler ve kafiye uyumunda başarılı(istanbul ağzıyla), Ayben ise dimdik ayakta!!

Bu yüzden, unisex MC olmaya çalışan tüm bayan rapçileri seviyorum artık. Ve kırılganlığı bastırılmış "poetry slam"lerin şerefine kadehimi kaldırıyorum. Şerefinize sayın bayanlar!

0 yorum:

counter on
blogger