The Last Shadow Puppets yazısı

Gününüzün yarısını yollarda geçiriyorsunuz ve artık otobüste, metroda, durakta, sokaklarda öylecene beklerken veya yürürken içiniz sıkılıyor, konuşmak ve utanmasanız deli gibi şarkı söylemek istiyorsunuz...

Ben, cesaret gösterip şarkı söyleyebiliyorum. O yüzden hem adımlarıma hem eserekli ruhuma hitap edebilecek her türlü liriğe açığım. Ve sesim de güzel çıkıyorsa şayet(Gerçekten çok kötü bir sesim var.), yol hafiften boşsa ya da otobüstekiler benim sesimi duyamayacak kadar gürültü çıkarıyorsa lirikıl felsefeme döner; kulaklığımı takar; vazifeme bakarım.

Velhasıl kelam, birkaç haftadır "The Last Shadow Puppets ne güzel lan!" diye sevinç çığlıkları atıyorum her mekan, her saatte.
2007 çıkışlı olması da sevindirici. Henüz geç kalmamışım bütün şarkılarını iyiden iyiye dinlemek ve ezberlemek için... Çalışkan bir araştırmacı/öğrenci olarak süratle şarkıları belleğime kazıyorum. Çünkü çok çok güzeller. Bu zamana kadar yaptıklarını bir kenara fırlatıp dinleyeni beyin şokuna uğratacak bir albüm, The Age of Understatement, yapmışlar.
Ve sanırım bu diyardan değiller, bu zamandan da değiller. Kovboylar falan dolaşıyor ortalıkta.
Pek siyah-beyaz, pek karanlık, pek adam adam.

Sokakta insanların azaldığını gördüğüm anda da playlistimin en güzel köşesinden çıkarıp söylemeye başlıyorum. Günde 2 kez, sabah akşam tok karnına The Last Shadow Puppets'tan Black Plant, Standing Next to Me ve My Mistakes Were Made For You dinliyorum.
Clint Eastwood'la kımızlarımızı içip efkârlandığımızı düşlüyorum.
Kovboy çizmem, şapkam, silahım eksik olsun.

Bunlar da sizin olsun,

Black Plant
You bit your lip and on the tip of your tongue was your view
He hadn’t dealt with how you felt with ways that suited you.
Got paper-cuts from the love letters you never gave him
Could not meet your new found needs for misbehaving.
Why would you say sorry?
You said there was a nagging lack of smiles
When dancing on your back
Tenderness aplenty but that wasn’t what you craved
There’s holes in hearts
Desire starts to make demands
And dear boy you’d be a fool to make your plans with her
Why would you say sorry?
When it’s just one of many
Bullets you will bite
While waiting for a ray of light
The Last Shadow Puppets - Black Plant


The Last Shadow Puppets - Standing Next to Me from quaqua on Vimeo.

3 yorum:

Sera Kasım 05, 2008  

bağımlılık yaratıyor iki kafadar. Arctic Monkeys de öyle benim açımdan. Black Plant'i seçmiş olman beni daha da mutlu etti. Bir de, My Mistakes were made for you'nun klibi daha güzel.

Sarp* Kasım 06, 2008  

butun album!

her tarafta dedigim gibi yasadigimiz on yilin en iyi 10 albumunden tartismasiz!

Adsız Kasım 09, 2008  

dinlemedeyim.
ilk dinleyişte vurulmuştum.
gece melankolime uyuyo.
vurdukça vuruyo.

çok pislik şarkılar.
sevicem...

counter on
blogger