Pessimist Kolostrofobi >>> Söz bizden, müzik sizden

Kimsenin bana "Sagopa ve Kolera dinleme artık, yeter!" demesine kulak asmayacağım artık. Bu güzel insanlar yeni şarkılar yapmışlar, EP çıkarmışlar; üzerine gidip bunu herkes otursun dinlesin diye internete sebil etmişler... Ben de bakıp dinlememişim!
Olacak şey mi?
Değil.
Olmamalı.

Ama geç olsun, güç olmasın. Sayelerinde cuma gecesi oturup tolkşov izledim, rokçu, indi müzisyen tribi çektim. Ne için? Canlı canlı( banttan yayın, ha ha) Kolo, Sago dinlemek için! Kendi bilinçsizliğimle dimağımı kararttığım müziklerden arınıp rapime dönebilmem için!

Cuma gecesi, interwebin kucağında usul usul beni bekleyen o şarkılara ulaşmamla son buldu karanlığım. Sabahında, dağlardaki karlardan temiz bir zihinle mepeüç playa'da teker teker dinlemeye koyuldum:
Bir tanesi( Kolera - Sen Nasıl Bir İnsansın//Kolostrofobi EP) cuma gecesi uykumdan uyandırıldığım sırada rispektibıl Kolo'nun ağzından dökülen sözlere yarenlik eden müziğin çocukluğumda bana verdiği derin hüzün ve huzuru veriyordu... Zekai Tunca'nın Kürdi makamından okuduğu eser olan, Gülü Susuz, Seni Aşksız Bırakmam'ın bestesine yazılmış sözler beni benden almıştı...
Bir diğerini ise(Sagopa Kajmer - Muamma// Pessimist EP5) gündüz playa'da dinlerken fark etmiştim. Şarkı sırasında düzenli olarak "Allah Allah, ben bu müziği bir yerden biliyorum... ama nerden??" sorusunu soruyor ve "Acaba o dipsiz kuyu arşivimde(!) arasam mı bu şarkıyı?" diyordum. Neyse ki nöronlarım beni yormayarak doğru adrese yönlendirdiler. Aradığım müzik Beach House - You Came To Me'de gizliydi.
Biiğç Havs? Sago? Nasıl? Üeh?! Rispekt defalarca!

Genç indieler eleştirmeye bayılır şimdi. Böhür böhür hüzünlendikleri şarkıya scratchle eşlik eden bir adam görünce dıbır dıbır konuşurlar... Konuşsunlar efendim!
Invite your sister, into the garden,
Hadi bakalım.

Kolera - Sen Nasıl Bir İnsansın

Zekai Tunca - Gülü Susuz, Seni Aşksız Bırakmam (dinle versiyon)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Sagopa Kajmer - Muamma

Beach House - You Came To Me

2 yorum:

Adsız Mart 02, 2009  

beach house sample'i inanilmazmis. good catch.

Selofan Mart 05, 2009  

EP'nin içinde bir adet de Beastie Boys parçasının sample ı var. Tabii Sago'nun rap, hiphop, bboy, djing geçmişini düşününce o sample için geç bile kalınmış sayılabilir.

counter on
blogger