Nasıl Delirdik?


Şu ana kadar internet vasıtasıyla tanıştığım bütün insanların beni ignore etmesi, akabinde arkadaş listelerinden silmesine sebebiyet verecek, beni last fm de friendsiz bırakacak ve beni- bizi işimizden edecek yazıya başlamamak için çok kastım ama duramıyorum heyhat!

Eskiden kendisini dinlemek ayıp kabul edilirdi, hatta dinleyen kız kesimi ve envai çeşit insanı aşağılamak için bir araçtı...
Belki de çoğumuz için şehirli, kendini beğenmiş, ciks kadın imajının simgesiydi ve Kral TV’de görüp, sinir olup, akabinde elimizi kumandaya doğru yönlendirmemizi sağlayan güruhtan çok da farkı yoktu a dostlar,

--- Hande’ye gittik eller havaya yaptık

--- Puhaha, ilahi kız…

Artık bu lafları edince yapacağım tek bir hareket var ***

Bütün bu lafları yememi sağlayacak, ağzımı açık bırakacak cinsten bir şarkıcı oldu bu kadın, “Aşk Kadın Ruhundan Anlamıyor” albümü; her birimizin evimizde gizli gizli dinleyip kimseye söylemediğimiz Serdar Ortaç, Kenan Doğulu şarkılarını severcesine benimsemiştim, “ha çalıyor,değiştirmeyim, en iyisi dinleyeyim” diyordum.

“Apayrı” albümü ise gerçekten evrimin canlı kanıtı gibiydi. Yıllardır görünce kanal değiştirdiğim kadın, dinlediğim iyi- kötü envai çeşit yabancı elektronik gruptan daha iyi altyapılara sahip ve gayet de anlamlı sözlere sahip überdüberkool bir albüm yapmıştı. Hele bir kere olsun dinlememiş insan tanımadığım “Kim Bilebilir Aşkı” şarkısı, klibiyle de olay yaratacak cinstendi. Ve kendi düşünceme göre 2006’nın en iyi pop(electro) şarkısı olacak kadar olağan üstüydü…

"Hande Maxi" albümünde ise artık apaçık dinler haline gelmiştim kendisini, hatta tanıdığım metalci arkadaşlara gidip :”Ben Hande Yener dinliyorum, adam saniyede kaç nota basıyo biliyon mu?”muhabbetleri bile yapacak özgüvene eriştim.

Geçen hafta da üniversite konserleri vasıtasıyla gördük kendisini ve her ne kadar kolaj bir koreografiye sahip olsa da dansçılarıyla harika bir konser yaşattı bize ve dedim ki :” Fişırspoonır da ne lan, indie ne, noise ne lan, ahanda daş gibi müzik burda !”

Ayrıyetten yeni albümü “Nasıl Delirdim?” in ilk single’ı “Kibir”i de izleyince kendisinden, duygularımı paylaşmadan duramadım artık! Diskoların playlistlerinde yerlerini alacak parçalara sahip bu albümden hemen edinmek ve eğlenmek, aşk hakkında atıp tutmak, şuursuzca zıplamadan kıvrakça dans etmek gerekiyor hemen. Bense ”Kibir”i repeat e atıp 450 kere dinlemekle meşgulken diyeceğim şudur ki, teyyare-elektronik grupları getiren İndigo ve onun tarzı mekânların, Hande Yener vb myspace de bulunan Türk elektronik gruplara daha çok yer vermesi ve desteklemesi gerekir. Çünkü elektronik müziğe gönül vermiş bu dimağların Hande Yener sonrası bu dönemde peşi sıra albüm, single çıkarması olasıdır. Öyle ki kendi hayranlarını bile kaybetme riskini göze alarak en tepeye tırmanan bu kadının çıkışından etkilenmemek mümkün değil.

Hande Yener dinlemeye doyamadığımız bu günlerde bunun gibi yeni garip-popüler salgınlara bulaşmak istemesekte,aradan çıkan güzelliklere gereken haklarının verilmesi gerektiğini düşünürekten, hepinizi kucaklıyor,Hande Yener’in (sizlerin de desteğiyle) galip geldiği anketimize son veriyoruz.
Kendinizi açığa vurmanız dileğiyle…

Not :Yemişim fişiırsponırı .

NOT: Hande Yener yazısını Gön ve Hand ortak bir duygu ve sevgi içerisinde birlikte yazmışlardır.

8 yorum:

serdarcharliebrown Mayıs 24, 2007  

ilahi:)))

Adsız Mayıs 25, 2007  

Hande, cesur bir yazı olmuş... Nasıl yani cesur? Cesur derken? Diyecekler olanlar vardır elbet. Şöyle ki...
Ya da ya da alternatif dinleyen kesim iyice dandikleşti, kısaca. Yani Hande Yener'i küçümseyenler aslında evlerde, diskolarda, barlarda şarkı çalınca masanın üzerine çıkarlar.

Giysiler çalıntı, beğeniler çalıntı, tarzlar çalıntı...

Hande kabuğunu kırmaya çalışıyor. İlk 10'da olması mühim değil... Yazın dinlenilecek 3-5 isimden birisi. Saçlar dahi Madonna ama no problema... İşini iyi yapsın yeter. O da iyi yapanlardan.

Normally, Hande'ye gülenlere de biz gülüyoruz. En son herkes herkese gülmüş oluyor.

Sober'de de bu denli güzel yazılar görmek dileğiyle...

Radnor Mayıs 31, 2007  

ee repleri görelim beyler :) nıahah

fırat Haziran 01, 2007  

Ben de çok sevdim albümü, ben de Hande yazısı yazdım. Lakin senin ki kadar güzel değil, kıskandım. Çok kıskanç bir insanım. Kibirliyim biraz da... Canım Kibir çekti, dinleyeceğim...

Burcu Haziran 03, 2007  

kadında bi olay yok ilk çıktığındaki halini kılık kıyafetini hatırlatırım. birçok kişinin emeği var muhtemelen üstünde. bana hande yener vitrin mankeninden öte gelmiyor giydirip süsleyip klip çekiyorlar. asıl hande yener karşıtı yazım için tepki toplayıp sevilmiceğimi biliyorum zira hande yener sevmek trend oldu.

Radnor Haziran 03, 2007  

benim açımdan piyasa da bir çok şey promosyon sonuçta,bağımsız olması-yani indie olması-,başkaları tarafından yaratılmaması,bu dünya üzerinde yaşayan ve gelip geçen ruhlar içinde "biricik" yani "bir tane" olması gerekmiyor bir şarkıcının veya müzisyenin çünkü aslında kimse öyle değil şu çevremizdeki evrende....,dinlediğimiz ,taptığımız ve hayatımıza yön veren onlarca şarkı bulunsa da kulaklarımızda,hande yener'in bunların içinde süslenip,püslenip promosyonlanan en hakikatli insanlardan biri olduğunu düşünmekteyim,hande yener dinlemek trend'se evet trend,ama popülerlik ve bir şeyi herkesin çok sevmesi onu ""tuu kaka" yapmaz,sadece aynı şeyi sevebilicek insanların fazlalığına işaret eder ve bu durumun sonucunda genelde birşeyi seven insanların sevdiği şeyi sevmeyen insanların sayısı artar,bir gün gelir onların içinde bulunduğu durum trend olur.tıpkı eskiden hande yener le dalga geçmenin,aşşağlamanın trend olduğu gibi,,, , , ,upuzun saçmalamamın sonunda hepinize Hande Yener'den Yalan Olmasın'ı gönderiyorum

Adsız Haziran 10, 2007  

merhaba.
geçen hafta tüm albümün üzerinden geçmiş ve albümden sıkılmış olarak şarkıları mp3 playerımdan çıkardım.
hande karşılaştığı moda piyasası çocukları ile bir dönüşüm geçiriyor. tüm istanbul sonra da diğer taraflar bundan nasibini alıyor. az ama öz dansçı çocuklar ve moda piyasası (biz onlara hakan yıldırım production diyoruz) marifeti kıyafetleri, pr denen şey, elektro ve clubbing..hepsi aslında tasarım kültürü ve müziğin geçiştiği yerlere değiyor. o da en çok madonna gibi lanse edilirken ediniyor bunu. zaten poz olarak dönüşüyor, zira taze moda diye bir şey henüz ülkemizde yok. ya da beni kesmiyor, bilmiyorum.
işin bir tarafı da, geyler üzerinden yapılan hamle. tüm işini onlar üzerinden aslında yine onlara yaparak kuruyor hande yener. kenan doğulu nasıl oralarda buralarda konserini verdiyse mecburiyetinden hande de biraz öyle. sanırım takıldığı çevre onu ayılttı durum hakkında.
daha cool yaşıyor falan.
ben seviyorum bir süredir hande'yi. vizyon sahibi olduğunu duyuyordum oradan buradan. şimdi ise hani bu sarı kafalı kızların ucuz hallerinden çıkardığımı düşük tat hande'de biraz azalıyor, bizi de düşünmek için durduruyor.
bunlar hande olma hali ile ilgili meseleler. uçları çok çok kültürü eleştirmeye bulaşıyor. yani spa, yoga ve madonna üçgenine hande'yi oturtup koluna da kabala bileziği taktığımızda sanırım daha anlaşılır olacak her şey.

albüm güzel. ben sevdim. danslı. uçuyoruz. şarkıları çok dinlediğim için sıkıldım ama ilk dinlediğimdeki hissedişleri geri çağırdığımda kalanlar bunlar.

tanıştığınız insanların tanışırlıkları da çok açık değil. bırakın silsinler.
last.fm is the big illusion. like real life. second life.

kompliman için de ayrıca teşekkürler.

Radnor Temmuz 14, 2007  

bant da hande yi kutsamış sanırım,artık davulcu ossuruğu oldu bu yazı da,bant ı da hiç sevmem ne yalan diyim,ama prodüksiyon harikası hande yener in halen hastasıyım,nikahı basarım

counter on
blogger